Tweedehands en opgeknapte meubels

De meubels die Furnieq verkoopt zijn vooral opgeknapte, gebruikte meubels. Uiteraard verkopen wij alleen kwaliteitsmeubels waarop we ook al bij het inkopen van meubels selecteren. Toch kan het zo zijn dat de meubels gebruikssporen bevatten. Dit is natuurlijk ook de charme van gebruikte meubels. Om deze reden geven wij op onze gebruikte meubels geen garantie. Uiteraard leveren wij wel de meubels zoals wij met u hebben afgesproken. Mocht er toch iets aan mankeren of problemen ergens mee zijn proberen wij samen met u een passende oplossing te vinden. Daarnaast blijft bij een online verkoop altijd de Wet verkopen op Afstand van toepassing. Dit houdt in dat u bij een online aankoop altijd 14 dagen bedenktijd heeft en u het product altijd kunt retourneren.

Furnieq verkoopt voornamelijk houten meubels. Daarom willen wij u er op wijzen dat het hout kan gaan werken. Bij kou in de winter met een lage luchtvochtigheid zou het zo kunnen zijn dat hout iets kan gaan krimpen. Dit trekt weer weg richting de warme periode als de luchtvochtigheid weer toeneemt. Een ideale luchtvochtigheid is tussen de 50% en 70%. Wij geven om deze reden geen garantie op het eventueel werken/krom trekken van hout. Mocht er een mankement zijn die geen betrekking heeft op de werking of onredelijk gebruik dan kunt u contact met ons opnemen en zoeken we naar een passende oplossing.

Maatwerk meubels

Op de maatwerk producten van Furnieq verlenen wij een garantie van 1 jaar, met uitzondering van de meubels met gebruikte steigerplanken. Schade als gevolg van onredelijk gebruik of overbelasting vallen niet onder de garantie. Dit geldt ook voor schade veroorzaakt door montage of demontage door derden of schade veroorzaakt door bijvoorbeeld verhuizing.

Indien u niet tevreden bent met het maatwerk product dat u heeft besteld dient u dit te melden tijdens de plaatsing. Op het moment dat u om wat voor reden dan ook de koop ontbindt brengen wij wel de materiaalkosten in rekening. Indien wij de meubels vervolgens dienen op te halen bij u worden deze transportkosten ook aan u doorberekend. Furnieq streeft er vanzelfsprekend naar om het niet zover te laten komen!

Klachten

Wij hopen natuurlijk dat u geen klachten heeft over Furnieq, maar het kan toch voorkomen dat iets niet geheel naar uw tevredenheid is. U kunt dan contact met ons opnemen via info@furnieq.nl. Vermeldt u hierbij duidelijk om welk product het gaat, wat het bestelnummer is en geef hierbij een duidelijke omschrijving van de klacht. Furnieq reageert binnen 24 uur, al kan het zijn dat we dan niet direct een oplossing kunnen bieden. Furnieq garandeert dat wij binnen 10 werkdagen een passende oplossing voor u hebben.

Betaling

Uw bestelling kunt u vooraf per bank betalen op bankrekeningnumer NL93 ABNA 0489 1101 34 Tnv Furnieq onder vermelding van uw factuurnummer. U kunt ook contant afrekenen bij ons op locatie of aan de chauffeur van Furnieq-transport. Indien u een maatwerk product bij ons besteld verlangen wij een aanbetaling van 50% van het totale factuurbedrag (inclusief BTW).